نقاط ضعف و قوت فروش محصولات در اسپا

760

فروش محصولات مرتبط در اسپا بسیار رایج و متداول است که می‌تواند از لحاظ اقتصادی کمک ویژه‌ای به این مراکز بنماید.
در اکثر اسپاهای دنیا، بخشی برای فروش محصولات مرتبط همانند محصولات بهداشتی، آرایشی و مراقبت از پوست و… اختصاص می‌یابد. درکشور ما نیز این موضوع بسیار رایج است. فروش محصولات در اسپاها می‌تواند برای مشتری نیز بسیار جذاب باشد چراکه گاهی برای تهیه برخی اقلام لوکس مصرفی نیازی نیست که در فروشگاه‌ها و بازارها سرگردان شود. از طرفی دیگر اگر فروش محصولات به مشتری توسط مشاورین خبره در اسپا انجام بگیرد، به دلیل حضور چندساعته مشتری در اسپا و با شناخت بیشتر از وی می‌توان محصول مناسب‌تری را توصیه کرد. گاهی فروش محصولات در اسپا جنبه تفریحی و سرگرمی نیز برای مشتری دارد و از آنجا که بسیاری از مشتری‌ها از دیدن و خرید کردن لذت می‌برند، وجود فروشگاه در اسپا نیز برایشان خوشایند است. بنابراین وجود فروشگاه در محیط اسپا یکی از نقاط قوت آن اسپا به‌شمار می‌رود. اما همین نقطه قوت در برخی دیگر از اسپاها به نکته‌ای بسیار منفی بدل گشته است چراکه هنگام ایجاد فروشگاه، تنها به بعد اقتصادی و درآمدزایی آن اهمیت داده شده و بدون نظر کارشناسانه محصولی انتخاب و در ویترین فروشگاه قرار گرفته که نه‌تنها برای استفاده مشتری مفید نیست که ضررهای جبران‌ناپذیری نیز دارد. متاسفانه در کشور ما این قبیل فروشگاه‌ها رشد بیشتری نسبت به فروشگاه‌های تخصصی پیدا کرده‌اند. محصولات موجود در فروشگاه‌های غیرتخصصی اغلب دور از استاندارد و فاقد تاییدیه بهداشتی هستند که می‌توانند بسیار خطرناک باشند.
باید توجه داشت که هنگام خرید محصولات از فروشگاه‌های اسپا یا هر واحد خدماتی دیگر، رعایت تمام موارد احتیاط از لحاظ بهداشت و ایمنی محصول مدنظر قرار بگیرد تا خدای ناکرده به دام سودجویان غیرمتخصص نیفتیم.

 

 

 

 

 

منبع : http://www.spa-shiraz.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>